Náhradné diely na plastové okná – kde sa dajú zaobstarať?
Túto a podobné otázky nám kladú majitelia okien dennodenne. Sú presvedčení, že všetky okná sú rovnaké, majú rovnaké, alebo navzájom kompatibilné súčiastky a akýkoľvek dodávateľ okien dokáže poskytnúť servis či náhradné diely na akékoľvek okno.
Je to však naozaj tak?
Prečo servisujeme len INCON okná a na koho sa obrátiť, keď potrebujete náhradný diel do okna od neznámeho dodávateľa vám poradíme v našom článku.
Okno pozostáva z približne 150 súčiastok
Hovoríme o bežnom, klasickom panelákovom okne. Vchodové dvere, sklopno – posuvné a zdvižno-posuvné dvere (HST portály) sú ešte zložitejšie prvky, ktoré majú prirodzene omnoho viac súčiastok. Keď si predstavíme rôzne farebné a materiálové prevedenia, všetky možnosti kovaní a doplnkov, uvedomíme si obrovskú množinu skladových položiek, s ktorými pracuje každý jeden výrobca okien. Počítať treba tiež s faktorom času – súčiastky používané pred rokmi už majú inú – modernejšiu podobu a nebývajú bežne skladom.
Samozrejme, nie všetky časti okna sa dajú vymeniť, nie na všetko existuje náhradný diel. Stále však zostáva farebná a materiálová variabilita a samozrejme aj variabilita druhov výrobkov.
Očakávanie, že každú potrebnú súčiastku a nástroj má bežne servisný technik v aute a dokáže si za každých okolností poradiť, nie je preto reálne. Zároveň výrobcovia neskladujú súčiastky potrebné na výrobu či servis okien iného výrobcu. Servisujú okná, ktoré dokonale poznajú a za svoj servis poskytujú záruku.
Čo mám robiť, keď potrebujem náhradný diel na okno či dvere?
V prvom rade je potrebné poznať dodávateľa prvku a osloviť ho. V praxi sa nám často stáva, že nás oslovujú zákazníci, ktorí netušia, kto im okná dodal, prípadne daný dodávateľ už medzičasom neexistuje. Obracajú sa na veľkých výrobcov s nádejou, že im pomôžu postarať sa o okno, ktoré nepoznajú.
Pri kúpe si málokto uvedomuje, že životnosť okien a dverí je desiatky rokov. A tak, ako nie je auto ako auto, tak aj okno každého dodávateľa je unikátnym konštrukčným riešením. Určite bude časom potrebovať servis, či náhradný diel. Treba na to myslieť už pri výbere dodávateľa a rozhodnúť sa s ohľadom na životnosť okna a dostupnosť prípadného servisu, nie len s ohľadom na cenu.
Ak je dodávateľom vášho okna INCON:
- Odfoťte čiarový kód na ráme/krídle okien či dverí, na ktoré potrebujete servis či náhradný diel. Na základe neho vieme presne identifikovať vašu zákazku a všetky súčiastky, z ktorých pozostáva váš výrobok a dokážeme vám dodať presnú náhradu.
- Alternatívou je uviesť číslo svojej zmluvy – pomôže nám to rovnako.
- Kontaktujte pobočku INCON, ktorá je najbližšie k vašej nehnuteľnosti. Pomôckou vám môže byť vyhľadávač najbližšej pobočky podľa PSČ, ktorý je v záhlaví našej webstránky. Náš konzultant vám bude nápomocný pri objednaní náhradného dielu, prípadne zaeviduje požiadavku na servis.
- V prípade záujmu o servis popíšte problém čo najpresnejšie. Servisný technik tak k vám príde pripravený a nebude mu chýbať nejaký potrebný nástroj, či súčiastka.
- Zaslanie sprievodnej fotografie či videa nám pomôže identifikovať 90 % porúch ešte pred prvým výjazdom servisného technika k vám.
- Termín servisu závisí od urgentnosti prípadu, servisných trás a aktuálnej vyťaženosti servisných technikov. Konkrétny dátum s vami dohodne telefonicky náš pracovník zákazníckeho servisu v dostatočnom časovom predstihu.
Nemám okná INCON
Ak nemáte okná INCON, odporúčame vám obrátiť sa na svojho dodávateľa okien. Ak svojho dodávateľa okien nepoznáte, skúste prezrieť rámy a krídla poškodeného okna a hľadajte informácie o dodávateľovi. Mnoho výrobcov svoje výrobky označuje a informáciu dokážete dohľadať týmto spôsobom. Ak napriek tomu dodávateľ stále nie je známy, odporúčame obrátiť sa na špecializované firmy zaoberajúce sa výhradne servisom okien a dverí akéhokoľvek výrobcu. Odporúčame však aj v tomto prípade preveriť si vopred, či oslovujete renomovanú overenú servisnú firmu.
Kedy je v INCON servis bezplatný?
Počas platnosti záruky poskytujeme servis zdarma, samozrejme v prípade, že sa nejedná o manuálnu vadu. Po tomto období je servis spoplatnený podľa aktuálneho cenníka. Predpokladanú cenu servisu vám vyčísli váš odborný poradca, alebo pracovník zákazníckeho servisu.
Potrebujem iba náhradný diel, okná si chcem servisovať sám
Pri kúpe okien každý zákazník dostane návod na obsluhu a údržbu. Podľa tohto návodu je možné postupovať a odstrániť mnohé základné závady na okne. Ak ste dostatočne zručný a máte k dispozícii potrebné nástroje, určite je to rýchly spôsob, ako si poradiť sám. V prípade pochybností či v zložitejších prípadoch však radšej oslovte odborníka.